Breaking

Sunday, September 6, 2020

JANGAN MERASA DIRI KITA LEBIH


 Assalamualaikum dan Salam Sayang

Kadang-kadang kita berasa kita ni susah, sebenarnya ada orang lain yang lebih susah

Kadang-kadang kita berasa kita ni hebat sangat, sebenarnya ada orang lain yang lebih hebat

OLEH ITU JANGAN MERASA DIRI KITA LEBIH BAIK DARIPADA ORANG LAIN!!

Kerana kita takkan pernah tahu dimanakah dan bilakah saat hati kita IKHLAS melakukan amalan-amalan soleh, menasihati orang serta beramal ibadah lain yang bakal diterima oleh Allah Swt. Kita tak tahu amal manakah yang Allah terima.

17 comments:

  1. Semoga semua Maal kita ikhlas dan diterima Allah.

    ReplyDelete
  2. Merasa diri lebih tu sebenarnya virus...

    ReplyDelete
  3. KITA MANUSIA YG XSEMPURNA BANYAK KEKURANGANNYA

    ReplyDelete
  4. Betul tu cikgu. Terima kasih cikgu.

    ReplyDelete
  5. semoga kita terus sedar kekurangan diri kita. x boleh membangga diri...

    ReplyDelete
  6. Betul tu Cikgu. Kalau kita bangga diri dengan apa kita ada dan setiap amal kita lakukan segalanya seperti sia-sia saja...

    ReplyDelete
  7. Banyak lagi yang kurang dan banyak juga yang perlu diperbaiki

    ReplyDelete
  8. betul tu cikgu.... teringat masa dana sakit tahun 2017 rasa give up rasa macam bila-bila masa je akan mati, tapi bila tengok ramai lagi orang yang sakit lagi teruk dari dana... perlahan-lahan dana kuatkan hati... teruskan hidup, dengan apa yang ada... redha Allah masih pinjamkan nyawa

    ReplyDelete
  9. betul, bila kita rasa kita kurang, pasti kita nak jadi lebih terbaik kan

    ReplyDelete
  10. Semoga kita sentiasa bermuhasabah diri.
    Dijauhi dari sifat mazmumah.

    ReplyDelete
  11. ingat ada siapa entah pernah cakap, ikhlas itu ibarat semut hitam yang berada di atas batu hitam, di malam yang kelam, dia ada, tapi sukar dilihat..hehe

    ReplyDelete
  12. Terima kasih cikgu atas ingatan. Bak kata pepatah ikut resmi padi , makin berisi makin meunduk ke bumi:)

    ReplyDelete
  13. betul..sama macam status fb saya ni.

    Dah macam pertandingan pulak..

    Pertandingan siapa paling kaya,
    pertandingan siapa paling susah,
    pertandingan siapa paling banyak hadapi ujian,
    pertandingan siapa paling banyak penyakit.

    Tak de faedah semuanya..

    ReplyDelete
  14. tq cikgu.. betul tu kita sentiasa kena merendah diri dan ingat siapa kita

    ReplyDelete
  15. Good reminder 👍
    Saya manusia yang selalu lupa..

    ReplyDelete
  16. Sifat begini perlu dilaih dalam diri setiap masa, sebab kadangkala kita alpa.

    ReplyDelete